Selvbetjening

På denne side kan du bl.a. blive medlem og få hjælp af support.

Indmeldelse

Bliv medlem allerede nu via vores kontaktformular og få en række medlemsfordele. 

Flytning

Hvis du flytter, skal du melde det, så vi kan hjælpe dig bedst og hurtigst muligt. 

Udmeldelse

Du kan nemt og enkelt melde dig ud af foreningen via vores kontaktformular. 

Log på

Her kan du oprette mailadresser, skifte pakker m.m.

FAQ

Hvordan finder jeg digitalkanalerne

Spørgsmål: Jeg har købt et nyt TV – hvordan finder jeg de digitale kanaler?

Svar: Der er nogle parametre, du evt. selv skal indstille, hvis dit TV ikke selv kan finde de digitale kanaler. Du kan prøve at følge denne anvisning:

Sådan laver du kanalsøgning/opsætning af de digitale kanaler

Når dit fjernsyn er tilsluttet antennestikket, kan kanalsøgning/opsætning af de digitale kanaler begynde. 

Vælg evt. DVB-C eller kabel i kanalopsætningen. Måske finder TV'et selv alle kanaler. Ellers skal fjernsynet indstilles ved hjælp af følgende:

Frekvens: 346 MHz

Symbolrate: 6900

QAM: 64

NetværksID: 0


Hvis ovennævnte ikke virker, kan du spørge din fjernsynsleverandør om hvilke tal, der gælder for dit TV.

Når du har fundet alle de digitale kanaler, skal du være opmærksom på, at de fleste kanaler forekommer 2 gange. Der er de ukodede og de kodede kanaler, der i de fleste tilfælde fremkommer først på kanallisten – og måske fremgår med et $ og så navnet på kanalen.

Jeg mangler digitalkanalerne

Spørgsmål: Mit TV har indbygget digital tuner, men jeg kan ikke se kanalerne digitalt alligevel. Hvad er der galt?


Svar: Du har formentlig et TV med en DVB-T tuner. Den kan du ikke bruge på et kabel-TV. Du skal i stedet have en DVB-C tuner, som man i nogle fjernsyn kan skifte over til i opsætningen.

I andre tilfælde skal man have en Smart TV-boks.

Jeg skal flytte

Spørgsmål: Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?


Svar: Hvis du flytter, skal du kontakte os, hvorefter vi fortæller dig om dine muligheder i forbindelse med flytningen.

Du kan også benytte vores online formular, hvor du kan sende oplysninger om dato og sted vedr. din flytning.

Hvis der er kabel i din nye bolig, sørger vi for, at en tekniker har åbnet for den TV-pakke, du tidligere havde på din gamle adresse. Dit internet flytter med – du tager blot dit modem med dig og tilslutter i den nye bolig.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Kerteminde Antenneforening
Kontor- og telefontid

Mandag og fredag kl. 10-13

Torsdag kl. 14-17