På denne side kan du bl.a. blive medlem og få hjælp af support.
Supporttider: Mandag - fredag kl. 9.00-21.00. Lørdag-søndag kl. 11.00-21.00. Gælder også helligdage.
Jeg har hentet mit nye modem. Hvad nu?
Spørgsmål: Jeg har lige hentet mit nye modem, og jeg er usikker på, hvad de næste trin er – hvad skal jeg gøre nu?
Svar: Før modemmet er klar til brug vil den hente den seneste software. Opgraderingsprocessen starter af sig selv og kræver ingen handling af brugeren.
1. Tilslut kabler (antennekabel og strøm)
2. Internet lampen vil starte med at blinke rødt når det tændes
3. Internet lampen vil skifte til blåt når modemmet har fået forbindelse til centralen.
4. Alle lamper vil herefter blinke op og ned i hastigt tempo mens opgraderingen er i gang.
5. Internet lampen vil lyse stabilt når opgraderingen er afsluttet og modemmet er klar til brug.
(opgraderingsprocessen kan tage op til 30 minutter)
Det er vigtigt IKKE at slukke eller tage strømmen fra modemmet under
opgraderingsprocessen.
Du kan også downloade vejledningen her:
HJÆLP TIL MAIL: Skal jeg oprette en ny mailkonto eller blot redigere den?
Spørgsmål: Hvornår skal jeg lave en ny konto?
Svar: Du skal lave en ny konto, når du eks. har fået en ny bærbar, og skal have opsat din mail igen.
Spørgsmål: Hvornår skal jeg redigere?
Svar: Du skal redigere din mail, når din forening har skiftet fra eks. "Dansk Kabel TV" som mailudbyder. Du skal derfor ind og ændre din mailopsætning så de passer med vores.
Og bare rolig! Du kan bruge din mail, som du altid har gjort bagefter.
Du finder guiden til indstilling af din mail her:
Vejledningen herunder skal kun benyttes, hvis du har oprettet en ny mailadresse til erstatning for din @stofamail.dk der lukkes i oktober.
HJÆLP TIL MAIL: Hvordan får jeg en "xxxx@kaf-net.dk" mailadresse?
Spørgsmål: Jeg vil oprette en ny "kaf-net" mailadresse? (xxxx@kaf-net.dk). Hvordan gør jeg?
Svar: Log på "mit.kaf-net.dk". Klik på "e-mails" eller "vælg i menu". Du kan oprette de mailadresser du har brug for, dog ikke flere end 10.
Vejledningen herunder skal kun benyttes, hvis du har oprettet en ny mailadresse til erstatning for din @stofamail.dk der lukkes i oktober.
Hvordan kan jeg måle min internethastighed?
Spørgsmål: Jeg ønsker at teste min internethastighed. Hvad skal jeg gøre?
Svar: Når du udfører en hastighedstest af din internetforbindelse, er der nogle vigtige ting, du bør have in mente:
Ved at følge disse råd kan du sikre, at din hastighedstest giver et præcist billede af din internetforbindelse.
Hvordan finder jeg digitalkanalerne?
Spørgsmål: Jeg har købt et nyt TV – hvordan finder jeg de digitale kanaler?
Svar: Der er nogle parametre, du evt. selv skal indstille, hvis dit TV ikke selv kan finde de digitale kanaler. Du kan prøve at følge denne anvisning:
Sådan laver du kanalsøgning/opsætning af de digitale kanaler
Når dit fjernsyn er tilsluttet antennestikket, kan kanalsøgning/opsætning af de digitale kanaler begynde.
Vælg evt. DVB-C eller kabel i kanalopsætningen. Måske finder TV'et selv alle kanaler. Ellers skal fjernsynet indstilles ved hjælp af følgende:
Frekvens: 346 MHz
Symbolrate: 6900
QAM: 64
NetværksID: 0
Hvis ovennævnte ikke virker, kan du spørge din fjernsynsleverandør om hvilke tal, der gælder for dit TV.
Når du har fundet alle de digitale kanaler, skal du være opmærksom på, at de fleste kanaler forekommer 2 gange. Der er de ukodede og de kodede kanaler, der i de fleste tilfælde fremkommer først på kanallisten – og måske fremgår med et $ og så navnet på kanalen.
Jeg mangler digitalkanalerne?
Spørgsmål: Mit TV har indbygget digital tuner, men jeg kan ikke se kanalerne digitalt alligevel. Hvad er der galt?
Svar: Du har formentlig et TV med en DVB-T tuner. Den kan du ikke bruge på et kabel-TV. Du skal i stedet have en DVB-C tuner, som man i nogle fjernsyn kan skifte over til i opsætningen.
I andre tilfælde skal man have en Smart TV-boks.
Jeg skal flytte. Hvad nu?
Spørgsmål: Hvad skal jeg gøre, hvis jeg flytter?
Svar: Hvis du flytter, skal du kontakte os, hvorefter vi fortæller dig om dine muligheder i forbindelse med flytningen.
Du kan også benytte vores online formular, hvor du kan sende oplysninger om dato og sted vedr. din flytning.
Hvis der er kabel i din nye bolig, sørger vi for, at en tekniker har åbnet for den TV-pakke, du tidligere havde på din gamle adresse. Dit internet flytter med – du tager blot dit modem med dig og tilslutter i den nye bolig.
Mandag og fredag kl. 10-13
Torsdag kl. 14-17